www.vakbladnatuursteen.nl

Bericht
  • Cookies

    Deze website maakt gebruik van cookies. Als u toestemming geeft klik u op 'Ik ga akkoord'. U Kunt dan voortaan zonder deze melding de site bezoeken.

Pure promotie

Hoe promoot je op de beste manier natuursteen? En is dat nu de taak van een bedrijf, of kan een brancheorganisatie hier ook een rol inspelen? Bijvoorbeeld door een reclamecampagne te financieren, zoals de Benelux-organisatie Febenat twee jaar geleden heeft gedaan. Producenten van keramisch materiaal of gesinterde steen hebben een voordeel ten opzichte van de natuursteenproducenten; ze kunnen namelijk een merknaam promoten. Het wordt wat lastiger als je bijvoorbeeld graniet als onderwerp van een reclamecampagne kiest. Voor welke soort moet je dan gaan? En wat doe je met de rest, laat je die onbesproken? Laat het materiaal zien, laat zien wat voor prachtige projecten je er mee kan maken. Of laat zien wat er in het verleden mee is gemaakt. Voorbeelden hiervan zijn in deze uitgave te zien en te lezen. Het een is een fraai uitgevoerd boek over de natuursteen toegepast aan de Abdij van Averbodes, een mix tussen bouwgeschiedenis, kunstgeschiedenis en informatie over de toegepaste natuursteen aan de diverse abdijgebouwen. Het ander is onder andere een schitterende collectie foto’s van projecten die door natuursteenbedrijf Van Der Weghe uit Zulte zijn uitgevoerd. Niet echt vakantieliteratuur gezien de omvang en vooral het gewicht, maar absoluut de moeite waard. Een prettige vakantie alvast!

Wilbert Leistra, contentmanager NATUURSTEEN

Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.