Er was weer een grote variatie aan deelnemers, van kantoor-, project- en woninginrichting tot akoestische oplossingen, stoffen, verlichting, vloeren, tegels, wandbekleding en sanitair. De standruimten zagen er verzorgd uit. Zowel deelnemers als bezoekers waren in opperbeste stemming wat zorgde voor de inmiddels geroemde relaxte goede sfeer op de beursvloer. Donderdag brak de zon door en was het voor bezoekers meteen lekker zitten in de tuin ingericht met mooi buitenmeubilair. In de grote hal stonden, naast de bekende merken, de ontwerpers met inspirerende nieuwe producten.
Natuursteen tijdens Design District
De natuursteensector was deze editie alleen vertegenwoordigd door Carrières du Hainaut uit Soignies. Johan van Dongen, technisch commercieel afgevaardigde Nederland van de Belgische groeve sprak van een rustige beurs in vergelijking met de vorige editie. “Maar het doel waar we voor stonden, hebben we kunnen vervullen”, stelt hij. “Het is nog steeds erg belangrijk om voorlichting over ons product te geven. Te praten over kwaliteit, mogelijkheden en om aan te geven dat veel meer mogelijk is dan de traditionele toepassingen van Belgische blauwe hardsteen. Architecten en designers hebben aangegeven dat ze onze architectenmap willen ontvangen, en nog verder bij gepraat willen worden over ons mooie product. Men was erg onder de indruk wat echt mogelijk is, en dat begint bij de creatieve geest van een architect of ontwerper.”
De jubileumeditie van Design District staat gepland voor 7 tot en met 9 juni 2023.