Radiospotjes brengen natuursteen onder de aandacht

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Onder het motto ‘Radio, het gaat het oor in en blijft in het hoofd’ heeft het Landesverband Bayerischer Steinmetze in 2019 een reclamecampagne op de radio gevoerd. Centraal in de radiospotjes staan Wilma en Fred Flintstone, beroemd van de tekenfilmserie de Flintstones uit de jaren zestig van de vorige eeuw, waarvan 166 afleveringen zijn uitgezonden. De serie speelde in het stenen tijdperk, de link met natuursteen ligt dus voor de hand.

In de spotjes ‘Steenplatenspeler’ en ‘Marmerkeuken’ stelt Fred een verrassende vraag aan Wilma die in haar antwoord direct verwijst naar het natuursteenbedrijf dat het probleem kan oplossen. Fred op zijn beurt is verbaasd over de veelzijdigheid van het natuursteenbedrijf. Een ludieke manier om natuursteenbedrijven onder de aandacht te brengen.

Onderzoek

Uit een onderzoek dat eind vorig jaar onder driehonderd luisteraars is uitgevoerd, blijkt dat 45 procent zich de radiospotjes niet kan herinneren. Van de luisteraars die de spotjes wel herinneren, vond 81 procent ze goed tot zeer goed. Zo’n 80 procent associeert het natuursteenbedrijf met grafwerk. Daarom is het volgens de initiatiefnemer van de campagne juist goed om de andere activiteiten van het natuursteenbedrijf te promoten. Het bereik van de campagne kan beduidend worden vergroot door de spotjes vaker uit te zenden. Ze zijn te horen op de website www.biv-steinmetz.de.