Virtuele natuursteenvakbeurs krijgt vervolg

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
De virtuele natuursteenvakbeurs The Stone SmartFair, die van 27 tot en met 29 mei is georganiseerd door het Italiaanse Stonecash, krijgt een vervolg. Saillant detail is dat de organisatie dezelfde data als Marmomac – van 30 september tot en met 3 oktober – heeft gekozen. Voor de eerste editie waren 165.000 bezoekers uit 114 verschillende landen uitgenodigd.

De exposanten van The Stone SmartFair konden zich presenteren in virtuele stands en via een bedrijfsfilm. Bezoekers konden live contact maken met de exposanten in een videoroom. Natuursteengroothandel Brachot-Hermant uit Deinze nam deel aan de virtuele beurs. Volgens marmetingmedewerker Jasper Bergeman van het Belgische bedrijf is het een goed concept in Coronatijd, maar kampte de virtuele beurs met wat kinderziektes. “Een en ander moet nog worden geperfectioneerd. Bijvoorbeeld de wachttijd om in de videoroom in contact te komen met potentiële klanten. Hierin schuilt ook het grootste verschil met een fysieke beurs. Daar kun je geïnteresseerde bezoekers zelf aanspreken als ze langs de stand lopen. Op The Stone SmartFair ligt het initiatief volledig bij de bezoeker. Ik denk dat het voor bepaalde producten, zeg maar de standaard granieten die iedereen al kent, een prima middel is. Ook is het handig om verre markten, zoals het Midden-Oosten, te kunnen bereiken. De Nederlandse en Belgische klanten komen makkelijker naar onze nieuwe Stone Gallery in Deinze. Want natuursteen moet je eigenlijk beleven, zien en voelen. En dat kan op een virtuele beurs niet.”