UITGESPROKEN: Marijn Hulman

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
In deze rubriek geeft iemand zijn of haar mening over (een onderdeel) van de natuursteensector. Deze keer is de beurt aan Marijn Hulman, manager bij Boot Natuursteen in Lisse.

Eigen belang versus algemeen belang tussen personen, bedrijven en brancheverenigingen. DI-Stone, ABN, NOA, het leek er soms wel op dat we in de natuursteensector de afgelopen jaren van crisis naar crisis rolde, waarbij een fantasierijk Hollywood-script soms geloofwaardiger leek. 

Dat is niet alleen erg jammer, maar ook zonde van de negatieve energie die erin gaat zitten. Zeker gezien de behoefte (noodzaak) aan een sterk gezicht en een sterke presentatie van de natuursteenbranche. We werken namelijk met een fantastisch product. Als we dat niet op de juiste plaatsen en op het juiste niveau onder de aandacht weten te brengen, verliezen we meteen al de eerste slag. 

Gezien de marketingbudgetten en -instrumenten die andere partijen in de markt tot hun beschikking hebben, moeten we alle zeilen bijzetten om bij te blijven. Misschien is het juist nodig om over je eigen schaduw heen te stappen. Mijn advies luidt: zorg voor cohesie in de branche en zet de beschikbare energie en resources op een positieve manier in!